راهکار Voip بر بستر سیسکو(CUCM)

امروزه راهکار های ارتباطی به عنوان ابزاری مهم در کسب و کار و تعاملات سازمانی ایفای نقش می کنند. سازمان های پیشرو در ارائه ابزار ارتباطی با توجه به رشد در خواست های کاربر در تنوع نیازهای ارتباطی سعی در ارائه راهکار های یکپارچه و کلی دارند که اصطلاحا به راهکار UC شهرت دارد.

راهکار های یکپارچه تنها به صدا بسنده نمی کنند و شامل تصویر ، پیغام و اشتراک گذاری منابع مثل دستکتاپ و برنامه های کاربردی نیز می باشد. راهکار یکپارچه یک محصول و چند محصول متنوع نیست بلکه یه طراحی واحد و معماری منحصر به فرد است.

راهکار یکپارچه سیسکو راهکاری متصل و به هم تنیده از زیرساخت های شبکه ، امنیت ، موبیلیتی ، محصولات مدیریت شبکه ، سرویس های گردش کار،گسترش های منعطف ، بسته های تجاری کاربر و شرکای تجاری و نرم افزارهای ارتباطی توسعه یافته توسط دیگر کمپانی ها می گردد.

معماری یکپارچه سیسکو به صورت لایه های جدا از هم می باشد :

  • 1️⃣لایه زیرساخت یا Infrastructure
  • 2️⃣لایه کنترل تماس(Call Control)
  • 3️⃣لایه کاربردی (Applications)
  • 4️⃣پایانه ها (Endpoints)

 زیر ساخت Collaboration

سیسکو به عنوان پیشرو در فناوری مسیریابی و سوئیچینگ شناخت شده است.این فناوری به هسته راهکار Collaboration شکل و انسچام می بخشد.کیفیت سرویس به عنوان مکانیزمی که در مسیر یاب ها و سوئیچ های سیسکو موجود است به شما این اطمینان را می بخشد که تمامی صوت و تصویر و دیتای شما در بالاترین سطح کیفی در شبکه جریان می باید.گیتوی های سیسکو روش ها ی متعددی را برای ارتباط شبکه داخلی شما با شبکه جهانی در اختیار می گذارد به طوری که به راحتی می توانید به شبکه PSTN متصل شوید . Cisco Collaboration در نسخه 11.0 از طریق مجازی سازی توسعه می یابد و می تواند سطح وسیعی از کاربران را تحت پوشش بگیرد

سرویس ها و خدمات Cisco Collaboration

  •  
  • Cisco Spark: کلاینت های سیسکو اسپارک می تواند روی دسکتاپ و موبایل نصب شود و اتاق های مجازی ارتباط مبتنی بر ابر (Cloud based) را فراهم نماید. این ارتباط می تواند قابلیت ارتباط تک به تک و گروهی را میسر می نماید.سیکو اسپارک می تواند هم روی اندروید و هم روی IOS نصب شود و به کابران اجازه می دهد تا از بستر Cisco Collaboration Cloud به سرویس های Cisco Collaboration متصل و از سرویس های امن و اسکریپت شده ی چت(Persistent Chat)، تماس های صوتی و تصویری و به اشتراک گذاری محتوا در ارتباطات تک به تک و یا گروهی استفاده نمایند.

 

  • Telepresence:فناوری تلپرزنس سیسکو بدون اینکه نیاز به مسافرت های طولانی و صرف زمان زیاد باشد ، همه افراد را در کنار هم جمع می کند. تلپرزنس سیکو شامل چندین صفحه نمایش به هم پیوست است که در اتاق های کنفرانس قرار می گیرد. محصولات تلپرزنس سیسکو طوری طراحی شده اند تا بتوانند با دیگر محصولات Cisco collaboration  مثل WebEx و تلفن های صوتی و تصویری سیسکو ارتباط بگیرند.

 

  • پیغام صوتی: محصولات سیسکو انتخاب های متنوعی را برای پیغام های صوتی در اندازه های کوچک و بزرگ ارائه می دهند و می توانند برای نرم افزار های واسط (third party) نیز امکان ارتباط از طریق پروتکل های استاندارد را فراهم نمایند.

 

  • مرکز تماس: محصولات مرکز تماس یگپارچه سیسکو امکان توزیع ، پاسخگویی و پیگیری تماس های ورودی مشتریان مرکز تماس را میسر می نماید. تماس ها می تواند از طریق منوی پاسخگوی خود کار(IVR) به شیوه های مختلف هدایت شود.

 

  • مانیتور کردون و رکورد کردن تماس ها: در راهکار Cisco Collaboration  می توانید تماس های ورودی به مرکز تماس را رکورد و یا مانیتور نمائید. فناوری مانیتور و رکورد کردن شامل راهکارهایی مبتنی بر CUCM می باشد همانند Cisco Mediasense ، Cisco Agent Desktop ، Cisco Telepresence Content Server و Switched port Analyzer

ویژگی و قابلیت های Voip:

پیاده سازی Cisco collaboration از سه طریق صورت می گیرد :

  • به صورت لوکال (Premises)
  • مبتنی بر ابر (Cloud)
  • ترکیبی
  • چه سازمان هایی نیاز به CUCM دارند؟ نرم افزار CUCM، مرکز تلفن سیسکو میباشد که برای سازمان های بزرگ ارائه شده است. برای راه اندازی این مرکز تلفن، نیاز به داشتن یک سرور دارید. مجازی سازی، راهکاری مطمئن جهت راه اندازی CUCM میباشد.

    مزایای داشتن CUCM ؟ پایدار بودن این مرکز تلفن، یکی از مهمترین معیارهای انتخاب آن است. کافیست یک بار این سیستم تلفنی تنظیم شود تا شما با خاطری آسوده از مرکز تلفن و قابلیت های آن نظیر کنفرانس تصویری، VoiceMail، Chat و … استفاده کنید.

    نرم افزار UCCX که در کنار CUCM نصب میشود، به شما Call Center ای با قابلیت های بی نهایت را ارائه میکند. بنابراین اگر میخواهید Call Center راه اندازی کنید، UCCX یک انتخاب هوشمندانه و مقرون به صرفه میباشد.

    ضبط مکالمات و شنود آنلاین، از دیگر قابلیت های CUCM میباشند. بنابراین مدیریت سازمان میتواند از کیفیت پاسخگویی کارمندان، اطمینان حاصل نماید.

    CUCM از روترهای سیسکو به عنوان Voice Gateway استفاده میکند، بنابراین علاوه بر قابلیت های بی شماری که CUCM برای شما فراهم میکند، کیفیت صدای بی نظیری نیز تجربه خواهید کرد؛ صدایی فارق از اکو، بریده بریده شدن و تاخیر که هنگام استفاده از دیگر Voice Gatewayها ممکن است با آن مواجه شده باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و یا اطلاع از تعرفه خدمات با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن 09209202385 در ارتباط باشید.